fredag 3 mars 2017

Lahtis VM 2017

Tyvärr har jag inte fått eller haft tillfälle att vara på plats i Lahtis
och på ort och ställe följa med VM live.

Men vilka spännande dagar det varit!

Säkert stor press på Finlands unga skidlandslag på ett hemma VM och mycket att "reparera" efter det som hände på senaste VM i Lahtis.

Men vilket fint lag vi har!
Ödmjuka, glada (fast det inte alltid gått som förväntat), humor och ett riktigt fint lagarbete, inget storhetsvansinne och inga sura miner.
Kanske de också jobbat på Finlands 100års motto "Tillsammans".
Ett fantastiskt lagarbete där de aktiva också lyft upp de som jobbar för deras framgångar.
Tydligen en ny fin generation som blir och ÄR fina förebilder för nya skidåkare!

Bilderna jag har här är från skid-FM 2011 i Vörå.
Hittade bilder på två som nu också deltar i VM, Aino-Kaisa Saarinen och Sami Jauhojärvi.
Jag minns att kön av autografjägare var lång i Vörå men dessa stjärnor ställde redan då upp och tog all tid de hade och kunde ge till att skriva autografer till deras idoler.
Säkert nån tjej eller kille som nu tittat på VM och kommer ihåg den dagen de fick sina autografer av sina idoler och tänker -"Han/Hon har jag träffat!"

En liten tjej kommer jag speciellt ihåg. Det var efter att tävlingarna var över och sista presskonferensen var avslutad. Publiken hade redan åkt hem och jag själv var också påväg hem då jag såg att Sami kom ut från skidstugan. Såg den lilla flickan stå där utanför och vänta med sitt autografblock. Hon såg väldigt blyg ut och fick ta sin mammas mod till hjälp för att gå fram och fråga om autograf. Och självklart skrev Sami autograf och mamman fick ta en mobilbild av idolen. Den glädjen som syntes i flickans ögon och på hennes leende var mycket värt den dagen för den tjejen. Hon blev så lycklig att hon till och med frivilligt poserade mot min kamera.

HEJA FINLAND!

#lahti2017  #finland100

Aino-Kaisa Saarinen




Sami Jauhojärvi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar